„Подршка развоју вештина за 21. век“
Ослањајући се на резултате остварене у оквиру пројекта „Премошћавање дигиталног јаза ”, УНИЦЕФ у сарадњи са Министарством просвете, Заводом за унапређивање образовања и васпитања, Центром за промоцију науке и Центром за образовне политике реализује пројекат „Подршка развоју вештина за 21. век“.
Пројекат „Подршка развоју вештина за 21. век“ траје до маја 2027. године и спроводи се уз финансијску подршку компанија Nelt и Yettel. У пројекту учествује 30 школа учесница претходног пројекта „Премошћавање дигиталног јаза“.
Пројекат се, осим на резултате претходног пројекта, ослања и на резултате и препоруке проистекле из ПИСА2022 истраживања, Стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030.године, као и на претходна постигнућа у развоју инклузивног образовања у Србији. Општи циљ пројекта „Подршка развоју вештина за 21. век“ је унапређивање приступа образовним садржајимa, облицима и методама рада у школи којима се на ефикасан начин доприноси развијању вештина за 21. век код ученика. У оквиру развоја дигиталних компетенција посебно ће се посветити пажња унапређивању дигиталних компетенција наставника, ученика и њихових родитеља у сегменту дигиталне безбедности.
Клуб за учење
Клуб за учење представља облик додатне подршке ученицима од петог до осмог разреда, замишљен као сигурно, подстицајно и несегрегишуће окружење за развој и учење. Настао је као резултат пројекта „Премошћавање дигиталног јаза“ осмишљеног да пружи подршку ученицима који током ковид пандемије нису били у могућности да прате онлајн наставу. Има техничке и садржајне капацитете и омогућава ученицима да поред подршке наставника, имају и подршку својих вршњака.
Учесници у активностима Клуба за учење могу да буду сви ученици, како они којима је потребна континуирана подршка, тако и они којима је подршка повремено потребна, као и они који подршку желе да пружају.
Причаоница
Намењена је ученицима другог циклуса који желе да на креативан начин унапреде језичке и комуникацијске вештине. Посебна пажња посвећена је ученицима са тешкоћама у читању, писању и усменом изражавању, као и онима који имају потребу за додатним језичким оснаживањем. Рад се реализује у мањим групама, прилагођен је узрасту и индивидуалним могућностима ученика.
Циљна група: ученици од 5. до 8. разреда
Учесталост рада: клуб се реализује једном до два пута месечно, у складу са потребама ученика.
Циљ логопедског клуба „Причаоница “ је подстицајно и безбедно место где ће ученици моћи да развијају своје језичке и емоционалне вештине кроз креативне и интерактивне радионице, са крајњим циљем оснаживања за успешније учење, бољу комуникацију и целовит лични развој.
Специфични циљеви логопедског клуба – „Причаоница“ су:
- Развијање језичке писмености кроз подстицање правилне, богате и изражајне усмене и писмене комуникације.
- Обогаћивање речника и разумевање језичких појмова, кроз креативне и функционалне активности.
- Јачање комуникацијских вештина, укључујући активно слушање, формулисање мишљења и самостално вербално изражавање.
- Оснаживање ученика за самостално учење, кроз подршку у савладавању тешкоћа у читању, писању и разумевању.
- Подстицање самопоуздања и јавног наступа, у сигурном и охрабрујућем окружењу.
- Развој креативности, сарадње и способности решавања проблема, кроз групни рад и тематске пројекте.
- Подршка личном и социјалном развоју, уз неговање емпатије, поштовање различитости и индивидуални приступ сваком ученику.
У раду клуба „Причаоница“ примењују се следеће методе рада:
- радионичарски приступ
- методе вербалне комуникације
- игровна метода (језичке и говорне игре)
- драматизација и симулација
- демонстрација и моделовање
- асоцијативно и искуствено учење
- уметничко и креативно стваралаштво