У основној школи „Олга Милошевић“ од 2017. године реализује се пројекат „Спорт у школе“. Пројекат је намењен ученицима од првог до четвртог разреда.
Циљ пројекта „Спорт у школе“ је да се у систем школског спорта и физичког вежбања укључи што више деце узраста од 6 до 11 година, која би под надзором професора физичког васпитања, учествовала у развојном програму под покровитељством Министарства омладине и спорта , Савеза за школски спорт и под подршком Министарства просвете. Програм је потпуно бесплатан.
Ученици кроз игру и широку лепезу различитих спортских активности уче и усавршавају основне облике кретања, као и основне елементе бројних спортских грана. Садржаји рада су у потпуности прилагођени узрасту деце уз употребу спортских реквизита.
На почетку и на крају школске године се реализује јавни час и промоција пројекта Спорт у школе. Наша школа већ годинама успешно сарађује са Савезом за школски спорт, где се ученицима пружа могућност да у идеалним условима тренирају и развијају своју личност, а све кроз кроз игру, забаву и дружење. На јавном часу је приказан само делић дешавања са тренинга. Главни циљ нам је да деца заволе физичке активности, а затим да стекну навику и потребу да се спортом баве читавог живота.
Савез за школски спорт Србије у сарадњи са Министарством омладине и спорта и Министарством просвете, науке и технолошког развоја позвало је новинарске секције да се укључе у њихов пројекат „Ђак репортер“.
Наша школа је прва у Паланци која се прикључила овој занимљивој и креативној активности од 2017. године. Новинарски радови наших ученика објављени су на сајту skolskisportsrbije.weebly.com Велику техничку подршку пружила нам је и ТВ Јасеница.
Учествујући у овом занимљивом пројекту наша школа је добила динамички микрофон и осталу пропратну опрему од Савеза за школски спорт Србије.
Пројекат „Здраво растимо“ је део глобалне Nestlé иницијативе који има за циљ да едукује ученике седмих разреда о важности правилне исхране и бављења физичком активношћу. На тај начин наше поруке стижу до ученика у фази када формирају своје ставове и понашања и на тај начин им помажемо да усвоје здраве навике које ће бити од значаја за њихов живот у каснијем периоду.
Секундарни циљеви пројекта су:
- унапређивање знања ученика о побољшању квалитета живота путем исхране и физичке активности, као и
- подстицање родитеља и наставника да буду спремни на прихватање и подржавање промена у навикама у исхрани.
Активирање ученика се постиже на три начина:
- активно учешће у едукативној игри,
- кроз вршњачку едукацију и е
- едукацију родитеља.
Партнер пројекта „Здраво растимо“ је Савез за школски спорт Србије, а подржавају га и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, као и Министарство омладине и спорта.
Наша школа учествује у овом пројекту од 2018. године.
„TreninGo“ изазов „Трчим за школу“ организује се од 2018. године у оквиру Европске недеље спорта. Ова манифестација реализује се у организацији Олимпијског комитета Србије, Министарства омладине и спорта, Савеза за школски спорт Србије и ЕУ делегације у Србији.
Учешће је 2022. године узело десет школа из Србије којима је потребна помоћ у набавци спортске опреме и реквизита, а све у циљу унапређења наставе физичког и здравственог васпитања. Наша школа је једна од учесница. „TreninGo“ апликација се може бесплатно преузети и за IOS, као и за Андроид платформу. Изазов је завршен 31. октобра 2022. у 17 часова, а учесници широм Србије показали су велико интересовање, па је укупно претрчано преко 100 638 километара.
Наша школа је са пређених 22347.09 km освојила друго место и награду од 200000 динара за набавку спортске опреме и реквизита.
олимпијске вредности, које имају за циљ преношење олимпијских принципа на
савремен начин:
• Поштовати себе и друге
• Ширити пријатељство
• Стремити ка изузетности
Осим наведених олимпијских вредности, кроз пилот пројект биће обухваћене и теме:
• Спорт
• Музика, поезија и плес
• Уметност
• Екологија
Општи циљ и специфични циљеви пилот пројекта Олимпијско образовање је педагошки процес систематског и планског усвајања знања из области олимпизма и олимпијског покрета уопште.
Главни циљеви олимпијског образовања су: формирање моралног карактера; узајамно поштовање које подразумева фер-плеј и недискриминацију на било којој основи;
поезија, музика и уметност повезане са спортом; одрживост и заштита животне
средине; физичка активност и промоција здравог начина живота. Циљ овог програма је остваривање олимпијског идеала – изградње бољег и хуманијег друштва кроз спорт помоћу наставног плана који користи спортску педагогију и чији је фокус на учењу које
се заснива на вредностима. Кроз педагошки процес систематског и планског рада утиче се на младе да разумеју и усвоје основне олимпијске принципе и примењују их у спорту и свакодневном животу. Оно се спроводи у свим приликама и свим облицима наставе, тренинга и такмичења и састоји се у перманентном утицају на младе да их прихвате и примењују. Спорт у правом смислу речи подразумева тренинг, такмичење и праћење (посматрање и навијање). У свим овим приликама, као и у доласцима и одласцима са тренинга и такмичења и посматрању спортских догађаја, потребно је да деца науче да помажу и подстичу своје пријатеље које су стекли кроз дружење у спорту, деле радости са њима због победа и тугу због пораза.
Општи циљ пројекта је унапређивање знања и ставова о правим вредностима и јачање тимског духа и пријатељства међу младима.
Специфични циљеви пилот пројекта су:
– Упознавање ученика са олимпијским покретом
– Упознавање ученика са олимпијским вредностима
– Подстицање ученика да се баве спортом и да буду активни
– Подстицање ученика на креативност
– Обнављање вредности баланса између такмичарског резултата и спортског духа
– Укључивање наставника различитих предмета
– Промовисање идеје олимпизма, фер плеја, толеранције и друштвених вредности
спорта
– Стварање навике за систематско вежбање и спортски тренинг
– Подстицање унапређења физичког васпитања у школама
– Неговање и развој олимпијског духа на спортским такмичењима и међусобни фер – плеј однос.
Исходи
Исходи који се кроз пилот пројекат остварују дефинисани су према задатим темама, односно према приоритетним областима олимпијског образовања. Образовни програм „Олимпијске вредности” треба да обогати постојеће образовне материјале и помогне у побољшању академског успеха и грађанске одговорности кроз приступ заснован на активностима. Такође, програм је замишљен тако да кроз часове ученике упозна са Олимпијским покретом, Олимпијским играма, Међународним олимпијксим комитетом,
Националним олимпијским комитетом, и основама олимпијског образовања. Дакле, један од основних исхода овог пилот пројекта јесте усвајање нових знања из ове области као саставног дела спортске делатности.
Компетенције
Олимпијски комитет Србије је како у претходним олимпијским циклусима, тако и у текућем олимпијском цилусу велики акценат ставио на програме олимпијског образовања који за циљ имају промоцију олимпијских вредности, спорта и здравог начина живота. Према оценама Међународног олимпијског комитета и Олимпијске солидарности, ОКС је добио све похвале за пројекте које реализује у овој области.
Посебно је важно нагласити да су сви програми који се реализују и спроводе
осмишљени од стране младих људи и сарадника Олимпијског комитета Србије који и учествују у оперативној реализацији програма.
Програми које ОКС реализује или је реализовао у циљу промоције олимпијског образовања и олимпијских вредности су:
• Олимпијски час Програм „Олимпијски час“ је конципиран кроз низ образовних
интерактивних радионица, а главни циљ је едукација деце о олимпијским вредностима:
радост игре, фер плеј, поштовање, изузетност и јединство духа тела и ума. Свака вредност се учи кроз причу, дијалог и вежбу. Учесници имају прилику да стекну знања о историји Олимпијских игара, 0лимпијским симболима и спортовима, као и знаменитим спортистима – Олимпијским херојима данашњице. У последњих 10 година учешће је узело више од 10.000 младих широм наше земље.
• Виртуелни олимпијски музеј Олимпијски музеј негује прошлост, садашњост и будућност спорта и олимпијског покрета у Србији. Музеј је, пре свега, едукативни центар који на иновативан и интересантан начин промовише и шири олимпијску идеју и њене универзалне вредности. Кроз модеран концепт неформалног образовања који укључује виртуелни музеј, као и различите програме едукације, учесницима и посетиоцима се преносе знања из историје олимпизма. Кроз виртуелни музеј посетиоци имају прилику да се информишу о историји олимпизма и олимпијског покрета у Србији, учешћу наших спортиста на Летњим и Зимским олимпијским играма, као и најзначајнијим резултатима, броју освојених медаља, занимљивостима, итд. Виртуелни олимпијски музеј је одлична платформа која може да служи као помоћно средство у настави за едукацију ученика о историји Олимпизма и олимпијским вредностима.
• TreninGO мобилна апликација Мобилна апликација „TreninGO“ има за циљ да мотивише кориснике да буду активни, да редовно вежбају и живе здравим начином живота. Како би пронашли најбољу локацију за вежбање и унапредили своје физичко стање корисници могу да претражују стазе за трчање и теретане на отвореном широм
Србије. Током Европске недеље спорта, креира се и специјалан изазов у оквиру
апликације, под називом „Трчим за школу”. У Изазову учествује 10 школа које у одређеном временском периоду, трчањем скупљају километре за своју школу, а оне школе које сакупе највише километара освајају вредне награде, реквизите и спортску опрему за унапређење наставе физичког васпитања. Апликација се може бесплатно преузети за iOS и Android уређаје. Наведене активности су само део програма које Олимпијски комитет Србије спроводи у циљу промоције олимпијских вредности.
Пилот пројектом ,,Промоција олимпијских вредности: поштовање, пријатељство и изузетност” се дориноси развоју кључних компетенција за стварање нових знања и искустава, као што су:
• индивидуални и тимски рад;
• способност анализе и процене;
• идентификација проблема;
• решавање конкретних задатака;
• стварање вештина за реализацију одређених ситуација;
• коришћење различитих извора информација;
• претварање идеја у акцију;
• развијање креативности;
• подизање свести о националној култури, али и о националном идентитету;
• развијање језичких способности (унапређење знања из Енглеског и Француског
језика, итд.);
• стварање основе за даље образовање